Modul Digital pentru Profesori

Lumea se schimbă cu o viteză uluitoare și, cu siguranță, suntem în tranziție către „a cincea eră industrială”. Cercetările arată că ne aflăm în pragul unei revoluții industriale fără precedent care va modifica fundamental modul în care trăim, lucrăm și ne raportăm unul la celălalt. În ceea ce privește amploarea, contextul și complexitatea sa, transformarea va fi diferită de orice a experimentat omenirea până în prezent.

Știința care studiază viitorul, arată că datorită progreselor în medicină și a modului mai sănătos de viață, avem o speranță de viață în creștere. Pentru că vom trăi mai mult, avem nevoie de mai multe resurse pe o perioadă mai îndelungată de timp. Cu alte cuvinte, vom fi activi o perioadă mai mare de timp și este predictibil ca vârsta de pensionare să crească, de asemenea.

Astfel, vom fi nevoiți să învățăm pe întregul parcurs al vieții și este posibil să ne schimbăm mai des domeniul de activitate, ceea ce conduce la probabilitatea de a avea mai multe job-uri într-o viață.

Noile tehnologii (animațiile digitale, jocurile tot mai intuitive, realitatea augmentată, inteligența artificială, proiectoarele holografice etc) au creat noi limbaje de comunicare şi un univers aparte. Va fi necesar să regândim conținutul muncii noastre și să ne creăm premize pentru a ne rezerva mai mult timp să facem ceea ce ne place. 

Cooperarea dintre om și mașină va fi principala preocupare a omenirii, pe măsură ce inteligența umană învață să utilizeze gândirea computațională. Armonia existentă în relația om-mașină, va putea crea premize pentru ca oamenii să performeze sarcini cu valoare adăugată. Noua eră industrială va avea un impact semnificativ în adaptarea și personalizarea produselor și serviciilor oferite.

Vom avea nevoie de abilități de interacțiune cu datele, să putem vedea tiparele și să luăm decizii bazate pe informații brute. În acest context, este important ca tinerii să devină mai sceptici, mai deschiși la a analiza situațiile curente din mai multe perspective și mai pregătiți în a-și dezvolta capacitatea de a înțelege semnificațiile informațiilor la care se auto-expun. Acum, ca niciodată, este important ca tinerii să-și dezvolte abilitatea de a decoda vaste cantități de date și a le traduce în concepte abstracte și a face conexiuni rapide. Este timpul ca ei să învețe cum să filtreze informația în funcție de importanța acesteia și să creeze căi facile pentru a-și folosi la maximum resursele cognitive.

O nouă generație de concepte și abilități de lucru au luat naștere din medii precum game design, neuroștiințe, psihologia fericirii etc. Aceste domenii deja au început să creeze noi paradigme și instrumente de educație diferite de tot ceea ce știam.

Prin intermediul acestui modul, profesorii: 

  • Se familiarizează cu instrumentele facile de comunicare, la distanță, cu elevii, prin folosirea e-mail-ului, mesageriei și canalelor de socializare
  • Descoperă moduri facile pentru a accesa, împărtăşi, crea şi refolosi planurile de lecţii şi conţinutul educaţional în online
  • Află cum să acceseze resurse educaționale interactive/ multimedia pentru livrare online
  • Practică metode de creștere a motivaţiei elevilor prin intermediul utilizării tehnologiei la clasă 

©2021 | autor Silvia Bogdan, https://silviabogdan.ro

Aprecieri si recenzii

0.0
Scor mediu
0 Aprecieri
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Ți-a plăcut cursul nostru?
Am vrea să știm opinia ta!
Fii primul care acordă o recenzie!
Arată mai multe recenzii
Ți-a plăcut cursul nostru?
Am vrea să știm opinia ta!

Cursuri similare

SEIF Ghid de Educație Financiară pentru Adolescenți

Cu acest curs, sperăm să ai ocazia să conștientizezi ce contează cu adevărat pentru tine, să descoperi căi simple în a-ți (re)modela propriul comportament financiar, practicând obiceiuri sănătoase, lăsându-te inspirat(ă) și sedus(ă) de rezultatele financiare pe care poți începe să le înregistrezi fără prea mult efort, încă de la vârsta pe care o ai.

Vezi mai mult ...

« » page 1 / 5

Scroll to Top